خانه > لینوکس, آزاد/متن باز, زندگی اجتماعی > اولین تجربه کار با کانال IRC

اولین تجربه کار با کانال IRC

همان طور که می دانید من از توزیع بی نظیر لینوکس مینت استفاده می کنم. چندی پیش سیستمم را آپدیت کردم و اوپن آفیس دچار مشکل شد و هنگام باز کردن آن ، این پیغام را مشاهده می کردم :

The application cannot be started.
The user interface language cannot be determined

جست و جوی بسیاری کردم ولی نتیجه نگرفتم. در لیست برنامه هایم که از پیش در لینوکس مینت نصب شده بودند گشتی زدم و برنامه ای به نام XChat را دیدم. یک کلاینت چت IRC . با خودم گفتم که شاید بتوانم از طریق این نرم افزار و این کانال ، جواب خودم را پیدا کنم. آن جا سوال خود را پرسیدم. اول پرسیدم که نسخه بعدی لینوکس مینت کی می آید؟ یکی از آنها در جواب گفت ۳ ماه دیگر. بعد سوال اصلی ام را که مشکلم با اوپن آفیس بود پرسیدم. همان فرد در جوابم گفت :

باید به فولدر home بروم ، سپس با استفاده از دکمه های ctrl+h فایل های hidden را show کنم. بعد در لیست فولدر ها دنبال فولدر openoffice.org. بگردم. بعد هم آن پوشه را حذف/تغییر نام/جا به جا کنم.

من هم همین کار را کردم و با کمال تعجب و خوش حالی متوجه شدم که مشکلم با اوپن آفیس حل شده.

این یکی از دلایلیست که لینوکس را به سایر سیستم عامل ها ترجیح می دهم. لینوکسی ها مایلند به دیگر لینوکسی ها در هر جای زمین کمک کنند و سعی کنند مشکلات هم را برطرف کنند. به این می گویند روحیه ی لینوکسی.

  1. آگوست 26, 2010 در 9:44 ق.ظ.

    من که زیاد از این برنامه ها سر درنیاوردم چون اصلا با لینوکس کار نکردم

  2. آگوست 30, 2010 در 8:48 ب.ظ.

    من از irssi استفاده میکنم
    تو ترمینال نصب میشه

    • آگوست 31, 2010 در 8:34 ق.ظ.

      پس به نظر نمی رسه به درد من تازه کار بخوره D:

  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه